Storlien...

Nu har flera underbara dagar gått på denna fantastiska vecka. Mycket har hänt, ett riktigt röjparty på Hörnet med maskerad, två födelsedagar. mycket solning, grilning, fylla, scharader m.m. Men jag orkar inte skriva om detta. Och dessutom, en bild säger mer än tusen ord... =)

Finge jag välja...

...skulle du vara kvar.
Damn this tourists!

Igår var det lördag.
Jag och Simo bestämde att vi ska göra lördagar til "våra dagar". Luncha på Le Ski och sen sppringa till Hörnet och ta en latte på fika-rasten. Det gjorde vi igår. Jag var lite lack igår eftersom jag hört att terroristen kommer. Jag och Simo skämtade om att vi borde ställa upp shotar över hela bardisken och böra från varsitt håll och bara dra alla. Vi ville strejka från allt vad jobb heter. Helt plötsligt slängdes massa shot glas upp på baren. Morten tyckte att vi skulle fullfölja våran idé. Hmm... "Men vi jobbar ju..." "Man jobbar bäst med alkohol i kroppen). Svårövertalad som man är så "okej, lets go". Vi drog varsinna shotar med;

* Jäger/Malibu
* Hot n' sweet/Sours razz/Red bull
* Något annat konstigt
* Tequila Rose

Svepte dessa fort som satan och sen tillbaka till jobbet. Haha, det var faktiskt kul att städa dom sista vagnarna.

Efter jobbet gick vi tillbaka till Hörnet för att styra upp detta med en drink.
Det blev en drink, lite freaky dancing, en drink till, ännu mera freak.
En drink till och sen en egen-komponerad-rackare.  Simo tog en "Happy, Happy, Happy och en ÖööööL" =)

Sen var jag tvungen att springa upp på hotellet och duscha innan jobb. JOBB!!! Shit och jävlar, skrek jag för mig själv när jag insåg att herrejävlar. Jag är full och ska jobba ikväll. Dusch, kaffe och sömn löste mitt problem och jag var nykter när jag började jobba... Puh!

Den "turkosa" saken är min egen-komponerade drink. Jag och Simo.

Sol och vackert väder

Underbara dag!

Började jobba idag halv tio imorse. Inte allt för roligt kanske. Men solen sken och det var jättevarmt. Alldeles för varmt på tåget dock. Städningen gick i racer-fart idag och vi slutade klockan tre istället för kvart i fem =)

Åkte då med Simo och Kenneth till konsum och köpte lite godis o läsk. Sen vandrade jag upp på taket på Le Ski för att sola. Det var skit varmt, jätte skönt. Stötte på Frallan där uppe, han kom utklättrandes från sitt fönster´. Han hade fått samma briljanta idé som jag!

Satt ute där o solade till fem, då åkte jag med Emma upp till hotellet. Duschade o solade lite till. Nu är jag brun o fin =)

Sitter nu i repan o bloggar.

Börjar jobba vid tio. En timme o tjugo minuter kvar... =)

Järnvägsstationen här i Storlien

Kär och galen

Ännu en dag avklarad.

Denna ljuvliga (?) dag gick till på följande vis;
Emma väckte mig imorse och vi åkte upp till hotellet och käkade frulle. Efter det var det jobb som stod på schemat. Jobbade gjorde jag, slutade kvart i fem. Då gick jag med raska steg raka vägen hem, bytte om till mysisar, satte på Prettty Woman och gock och la mig. Råkade somna, eller ja, råkade och råkade, det var väl lite det som var meningen. Vaknade en stund senare och hittade en lapp på min dator från Emma; "Jag är innte hos Kajsa och kollar på Coyote Ugly. Kom dit om du har lust". Jeey!! Coyote Ugly är en av mina favvo-filmer. Så jag tog mitt täcke omkring mig och vandrade in till Kajsa där Emma var. Emma är förresten lite sjuk nu, stackars vännen.
La mig inne hos Kajsa, somnade - igen! Vaknade inte när klockan ringde utan vaknade tjugo i tio. Skit och ruttna bananer var min tanke då. Började nämligen jobba klockan tio. Det var bara att fort byta om till normala kläder och springa upp till hotellet. Håret stod åt alla möjliga håll och jag var typ helt osminkad. But hey, I'm in Storlien, nobody cares.

Nu ligger jag här i min säng (eftersom jag fick stänga tidigare) och bloggar.

I onsdags - dagen efter Åre, gick jag omkring och svävade på rosa moln och allt var så bra. Smilade och sjöng för mig själv. Brydde mig inte ens om Kenneths eller Simos kommentarer eller deras flinande åt mig. Kär... Eller?

Nej, antagligen inte, men det kändes så.

Insåg idag att antagligen inte. Fick sms från snyggingen från England idag som var här för en vecka sendan.
Han skrev;
"Hi babe! How are you? How is it in Storlien? You missing me? Im missing you. Love XxX".

(vill inte skriva hans namn)

Då kom den där rosa moln-känslan tillbaka. Det kan ju inte vara kärlek det handlar om då, det måste snarare handla om att jag är helt galen i snygga grabbar... Right?  =)

Another Night in Åre

Nu har jag varit i Åre - Igen.
Tisdag igår = Värsta draget på Bygget. All personal från TOTT, Broken, Wersens m.m. är ute då.

jag och Alex åkte in med Emma och Emma till Åre. Vi skulle käka Suschi på Ikkis. Jag vågade inte så jag tog en kycklingsallad, mums. Emma tvingade mig dock att smaka en bit sen och det var faktiskt jättegott!

En kompis till Alex, någon "inne-person" kom förbi Ikkis för att hämta oss då vi skulle haka på till Två rum och Kök där det vankades privat födelsedagsfest. Där var det väl sådär. Vid halv tolv tog vi, jag, Alex och denna "inne-kille" en taxi till Bygget. Eftersom han är denna "inne-kille" fick vi gå in VIP-ingången på röda mattan, sen vandrade vi genom hela Bygget och in i VIP-rummet. Glassigt kändes det. Där beställde jag drinkar (GRATIS) m.m och snackade med lite folk. Alla var dock brats, wannabees eller kändis av ngt slag. Jag o Alex tröttnade och gick ut,

Vi shakade lite på dansgolvet. Sen ville hon in i VIP-rummet igen. Jag kom inte in då, inte för att det spelade ngn roll. Jag brände pengar på BJ istället. =)

Tez, Conny, Martina, Sandra och Frida kom till Bygget sen också. Kul!

Allt blev strul mot slutet. Jag och Alex skulle sovit i Åre. Men jag ville åka hem. Alex sa att hon skulle stanna oavsett. Men that didn't happen. Vi satt utanför Bygget halv tre på natten och hade ingenstans att sova och fick inte plats i bilen till Storlien. That suscked!!

Men jag hörde med Albin och vi kunde sova där... =)
Så allt löste sig....

Nu sitter jag och jobbar, märks va!? Nej, antagligen inte. Det är inga folk här på Hörnet nu så jag bloggar istället för att sitta vid det där förbannade BJ-bordet.

Waiting...

Sitter här på jobbet och har inget att göra.
Jag och Emma kom hit en halvtimme tidigare idag då vi innan varit uppe och käkat frulle.
När vi sitter här och väntar på att vi egentligen ska börja kommer chefen in och säger;
"Oops, jag lurade visst ur en timme tidigare idag.
Men när ni ändå är här kan ni ju städa fika-rummet så har ni någonting att göra..."

Jepp, visst. Nu har vi gjort det. Fortfarande 50 minuter kvar till vi börjar.
Säkerligen kommer tåget vara försenat idag så man får sitta här och vänta ännu längre...

Disaster i Åre

Igår hade jag min lediga söndag. Söndagarna här i Storlien = Fet personalfest. Brukar alltid jobba men igår var jag då som sagt ledig.
Hade köpt choklad och cola, bytt om till mjukiskläder och gått och lagt mig för att kolla film, då ringde Alex och sa att hon ville åka till Åre och kolla Hip Hop konsert på Wersens. Hennes Dj-polare Jonas skulle fixa in oss for free.

Okej då... tänkte jag. Vi drar väl till Åre. Var inte alls taggad för det. Klockan var halv nio. Zoo-bussen som Alex hyrt till oss skulle gå halv elva.

Gick upp till hotellet vid nio för att duscha o väcka Alex. Hon svarde inte på mobben o öppnade inte dörren. Fine, tänkte jag. Gick in i duschen. Efter ett tag kommer hon inrusandes och har försovit sig. Damn!!

Efter att jag hade gjort mig i ordning var det tjugo minuter kvar till det att bussen skulle gå. Alex sprang fortfarande omkring without cloth. Jag kände att jag behövde en shot på detta så jag hade tio minuter på att gå upp till baren och ta en drink. Men ja, dom hade ju redan stängt då såklart.

Upp till Alex igen som fortfarande inte var klar... =)
När hon väl var klar var det dags att blanda till bussrese-groggen. Två minuter kvar...
Vi sprang genom hela hotellet, ut och fort som satan in i bussen.

Nu var vi påväg...

Alex insåg att hon glömt sin mobbe hemma... Damnit again.
Med två mil kvar får vi vänta på vägen i FYRTIO MINUTER för det att två lastbilar kört av vägen... It's a sign, tänkte vi. Vi funderade på om vi skulle vända och åka tillbaka till Storlien. Det gjorde vi inte.

Bussen släppte oss utanför Holiday vid tolv. Vi hade bestämt oss för att käka korv där och ta en drink. Korv blev det. Sen upp på toa för att bättra på maken. Efter det gick vi till baren som då givetvis höll på att stänga.
Vi ringde taxi och drog till Wersens. Där såg det ut som om det var stängt men det visade sig att det var det inte. In gick vi... Dom kollade inte ens leg. JEEY!!!

Där inne var det inte mkt folk, alla hade dragit till Dippan. Men vi köpte var sin drink, och en till osv. Alex träffade på massa hon kände. En kille, Arasch, sa att han kunde fixa in oss gratis på Dippan. Men vi hade precis köpt en drink och struntade i det. Vi spelade Black Jack istället.

Efter Wersens som typiskt nog stängde halv två gick vi till Max. Sen skulle vi, jag, Alex och någon Fredrik åka taxi till TOTT där det vankades efterfest. Vet inte riktigt vad som hände men han Fredrik hamnade i bråk med några och en främmande kille hoppa in i taxin. Alex frågade om han skulle på efterfesten på TOTT. Han sa ja och att han bodde där. Iväg for det då till TOTT. Där traskar vi in och hey, ingen efterfest. Baren stände givetvis där också när vi kom.

Efter ett tag kom han Fredrik in på TOTT med bruten tumme och slagen i ansiktet. Han hade delat taxi med dom som hade slagit honom. WEIRD!!! Vi gick ifrån TOTT och hem till han Fredrik som trots bruten tumme skulle fortsätta kvällen...

Hemm hos Fredrik satt vi och försökte få tag på någon som kunde styra upp en efterfest.
Fredrik hade fått tag på någon som var på Max. Så vi tog en taxi till Max där vi träffade någon som hette Arasch o någon till. Dom skulle ha efterfest tydligen. In i deras bil, där Arasch skulle köra, onykter o utan körkort.
Jag vet inte vad som hände på vägen hem till dom, helt plötsligt small det bara till och vi krockade.
Båda förarna bestämde att det var lika bra att åka vidare... Det gjorde vi. Hem till dessa killar då...

Där hände väl inget speciellt egentligen.... *KLING*
Vi sov där. Upp tidigt imorse då vi skulle med tåget. Vi ringde taxi, såklart.
På väg till tåget berättade Alex om våran crazy night för chaffisen. Han sa att han tyckte så synd om oss att han st'nde av mätar-grejen.
Vi skulle innan tåget gick ta en latte på ett fik där. Taxin släppte oss utanför. Och med våran tur var cafét självklart STÄNGT!!!!

På tåget satt vi och pratade lite skit. Skvallrade om allt möjligt och pratade om hur mkt vi hatar Storlien.
När vi skulle gå av tåget, reste sig plötsligt Ulf upp (han sköter hotellet i Storlien), då har han suttit några säten bakom oss...

Ja, det var ju givet att det bara var det som fattades efter detta KAOS!!