Nyårsdagen 2012

Då var det ett nytt år.
Känns lite trist att säga att första dagen på nya året har spenderats i soffan.
Men vad annars ska vi hitta på?!
Mys och film fick det bli såhär på nyårsdagen.
Det går ju många bra filmer på tv en dag som denna :)


Igår hade vi mestadels en trevlig kväll med middag och fest.
Väldigt mångkulturell fest.
Länderna representerade igår var Sverige, Korea, Turkiet (turkar och syrianer), Frankrike, Polen, Libanon och Slovakien.
Jättegod turkisk mat serverades, och mat i MASSOR.

Det började jättetrevligt och höll sig så ändå till 12-slaget.
Mycket prat, musik och skålar. Vid 12-slaget skålade vi in det nya året och kikade på fyrverkerier.

Sen började det spåra.
Ett par började bråka jättemycket och tjejens brorsa och mannen i fråga hamnade i lite fight. Efter ett tag var både brorsan och paret borta.
Visst att man kan tjafsa lite och hamna i hetsiga diskussioner när alkohol är inblandat, nu var dock detta ett onödigt svartsjukedrama. Men det hemska var att mannen hade med sig sin 6-åriga dotter till middagen/festen.
Att sen då försvinna och lämna sin dotter ensam bland främlingar där hon står förvirrad och undrar vart hennes pappa tagit vägen är så otroligt ansvarslöst.
Världens gulligaste unge var det också.
Så från den stunden och en och en halv timme framåt spenderade jag nyårsafton med att leka med Nicole (som tjejen hette). Sen kom paret tillbaka och var väl någorlunda sams. Då beslutade vi ungdomar, alltså jag och Andreas (dom enda under 35) att det var dags för oss att lämna detta kaotiska party och åka hem och ta en glas vin hemma istället och kolla på matchen mellan Kanada-USA. Det vart inte så mycket av med det utan vi somnade rätt snabbt i soffan istället.
Jag hade tur sen och vaknade av mig själv upp lagom till Ryssland-Sverige matchen!
Försökte förgäves väcka Andreas som är ett otroligt mega fan av JVM. Jag fick ett mumlande och ett "gee dig" innan jag gav upp och kollade på små kronornas fantastiska match själv.

Och det mina vänner var våran nyårsafton! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0