Hockeyfeber!

4/1-12

Mm... Och onsdag är det också.
Just idag har jag gjort absolut ingenting.
Vi gick och la oss ganska sent inatt/imorse. Eller ja, jag sov väl från och till i soffan mest hela tiden efter kl kvart över 3 kanske.

När jag kom hem från jobbet igår så var det hockey för hela slanten.
Andra perioden i Sveriges semifinal mot Finland började nästan precis jag klev innanför dörren. Så där satt vi bänkade.
Efter andra perioden hände nått som gjorde oss, grabbarna speciellt, upprörda. Tv3 (inklusive alla andra viasat kanaler) slutade fungera.
MEN INTE NUUU!!
Dålig timing nu i denna semifinal där Sverige ligger under med 2-0.

Det vart till att se matchen online på datorn istället. Åtminstone tredje perioden sen kom TV3 igång igen.
Och som ni säkert vet lyckades ju Sverige återigen vända underläge till vinst.

Efter Sverige-matchen var vår tanke att se Kanada - Ryssland då för att se vilka Sverige kommer få möta.
Jag såg kanske halva, eventuellt faktiskt hela, första perioden innan mina ögonlock började väga ton.
Matchen var slut vid typ halv 6 och då visade det sig att Ryssarna tagit hem detta och det var då dags att masa sig i säng.

Så på torsdag natt efter jobbet väntas alltså final mellan Sverige-Ryssland!



Som parentes vill jag bara säga att ni vet ju den där härliga känslan man har när man slutat jobbet och äntligen kommer hem?!
Tänk er den fantastiska känslan och så lägger ni till detta:
Ni kommer hem från jobbet, öppnar dörren och möts av en jättefin lägenhet, massa mysiga ljus, kvällsfikat står uppdukat och på detta har ni personen ni älskar mest där!
Finns inget bättre!
Detta fina möttes jag av när jag kom hem från jobbet i måndags :)


Kommentarer
Postat av: ViasatSupport

Hej där!



Ville bara passa på att förklara vad som hände här om natten och varför sändningen lade ner under en halvtimme.



Det var isbildningar på utrustningen som skickade ut signaler till olika operatörer på Kaknästornet som gjorde att bilden blev svart.



Jag hoppas du ändå är nöjd med vår satsning - och så klart på att Sverige tar JVM-guld inatt!



Mvh Lars

Viasat Support

2012-01-05 @ 11:30:56
URL: http://viasat.se
Postat av: Johanna

Önskar dig en härlig torsdag! :) Allt bra?

2012-01-05 @ 11:37:57
URL: http://goteborgfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0