Laundry

Uppe med tuppen denna onsdag.
"Tvätt" står det på schemat nämligen.

Känner mig riktigt hurtig måste jag säga.
Gick upp redan klockan 6. Plockade i ordning dom två första maskinerna och traskade den långa promenaden bort till tvättstugan (ja, den är lång, iaf såhär på morgonen. Hela 2 hus bort).
När jag kom fram och lös med "nyckeln" mot tavlan får jag beskedet "passet ej bokat".
VA?!
Dra mig härifrån i håret. Helvetes jävlaaaar!
Klickade vidare på tavlan och jo, det står ju där för i helvete. Bokat pass, onsdagen den 5.e oktober 07.00.
Dåååsåå!? 

Lugna ner dig Palmgren, klockan är bara 06:50. Du får vänta i 10 minuter till innan du har access till tvättstugan.
Lugnt, sansat och tålmodigt stod jag och väntade. Johåådåå. Jag tränar på det. Man ska ju till Norrland. Lite så dom jobbar där har jag hört.

Nu iaf är första maskinerna igång och jag ska käka lite frulle innan jag fortsätter.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0