Kanelbullens dag

Det var ett innerligt tjat överallt om denna kanelbullens dag.
Är den idag, eller va?!

Vart lite sugen på bullar dock måste jag säga.
Mormors kanelbullar, bästa kanelbullarna någonsin.
Man kanske skulle baka sig några nu och stilla sitt sug...

OFTA! Trodde ni på det?
Jag har ju inte tid har jag sagt! Jag har egentligen inte tid att sitta här heller...

Jag har inte tid att låta mig distraheras hela tiden heller med onödiga saker.
Klassiskt exempel är att jag plötsligt kommer på en låt jag vill höra och slår mig ner vid datorn för att BARA lägga till den på min lista. Jaha, då var det kört. Då fastnar man här.

Eller som när jag precis nu städa ur städskåpet hittade jag min kryddhylla. Istället för att bara ställa in den igen så påbörjar jag ett nytt projekt, nämligen skruva upp krýddhylle-projektet. Och det ska mätas, det ska ritas, det ska skruvas, sen är det klart!
Hmm, jaha, just ja... Jag skulle ju måla hylljäveln innan jag satte upp den.
ÅÅÅÅÅSNA!

Men nu sitter den där och jag får måla den väl hemma igen sen.

Nu MÅSTE jag lämna datorn.
Tid, tid, tid!

Idag rusar ju timmarna iväg. Det är både bra och dåligt.
Dåligt för att jag kanske inte hinner bli klar.
Bra för att då är det snart torsdag och då får jag träffa världens bästa pojkvän igen, efter en heeeeel månad! ♥

Det finns en låt som ligger på min lista nu av Postgirobygget. Vissa delar av texten kunde ju inte vara mer klockrena at this moment.
Det säger jag er.

Ja, nu är det adjö datorn och jalla sätt fart!


"Gal av lengsel, gal av å savne deg
Gal av å vente, og av å tenke på deg
Jeg blir gal av det å tenke på at jeg bare tenker at jeg savner deg..."

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0