Dreaming

En onsdagskväll på jobbet.
Inte allt för mycket folk. Ingenting att göra... Förutom att dagdrömma. Det är det jag gör allra bäst här på hotbite.
Sitter här i min ensamhet, tittar ut över götgatan, har sedan länge tillbaka memorerat butikernas skyltar som hänger mitt emot "Lindex, MQ, JC, Triumph, Twilfit, Apoteket och Guldfynd".
Stirrar mig blind på dessa skyltar och drömmer mig bort. Bort till värmen, till drömvinsten, till drömjobbet, till en ny lägenhet. Och till något mer realistiskt, till nyårsafton.

Tänker också tillbaka på förra nyårsafton. Skulle vara jättefest hos mig. Gick omkring innan jul och hoppades så på att han jag var lite kär i skulle ändra sig och komma på nyår.
Det gjorde han!
Jag kan sakna det där pirret man hade i magen den nyårsaftonen (och den tiden överhuvudtaget).
Drömscenariot i mitt huvud då var ju att jag skulle få pussas med han ni vet som jag var lite kär i vid 12-slaget.
Den nervösa väntan innan han dök upp på kvällen...

Nu ett år senare så vet jag att vi kommer fira nyår ihop. Jag vet att jag kommer få pussas med honom på 12-slaget. Han som jag förra året var lite kär i... Han som i år är den som jag älskar allra mest och som jag inte vill fira en enda nyårsafton till utan.

MEN... Det finns ett men.
Jag kan på något underligt sätt sakna det där lilla nervösa pirret i magen. Den nervösa undran över om jag kommer få min vilja igenom vid 12-slaget.

Missförstå mig inte nu, jag skulle inte byta bort mitt "vetande"/säkra känsla i magen för allt i världen.
I'm just saying.



Kommentarer
Postat av: You're soulmate :)

Hahaha gumman du är inte ensam! Jag kan oxå sakna det där pirret ;) är ju en viss känsla om man säger så :P dock skulle jag inte heller för något i världen byta bort det vi har nu. Saknar dej!!

2011-12-29 @ 01:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0