What's the GP?

Då ska vi se...

Denna dagen började bra. Och den fortsatte bra.
Jag var på bio och såg "Hur många lingon finns det i världen". Och hörrni, jag lovar, det är typ världens roligaste film, om än aningens sorglig.

Sen slog klockan 18:15 och all glädje sögs ur mig och istället drabbades jag av den så väl kända S-ångesten.

Dock gick tiden relativt fort på jobbet ikväll.
Hade besök fram till sådär halv 8. Sen var det hockey och faktiskt relativt ok med spel. MEN, det finns alltid ett men, en åsne-gäst och en fitt-bartender samarbetade väldigt väl för att göra min kväll så jobbig som möjligt. Och även om det var många gånger jag lackade ur på gästen så vann bartendern, i vanlig ordning.
OCH som grädde på det äckliga moset missade jag tåget hem.
Men wait for it...

Jag tror det var ödet! (Jag har egentligen slutat tro på ödet men det låter lite intressantare än slumpen).

Hade jag inte missat tåget hade jag aldrig träffat Gavin, the 32 year old irish guy.
Då var det inget märkvärdigt med honom egentligen, förutom att han som OMVÄXLING var en trevlig människa som kom fram och pratade med mig när jag väntade på bussen i slussen.
Vi pratade lite om våra jobb-kvällar och han berättade om sitt liv. Sitt Dj.ande, sina musik-projekt och sin flickvän. Sen frågade han om mitt jobb. "Så, är croupier det du var menad för att göra?"
Svaret på det var enkelt... NEJ!
Då kom följdfrågan, "So what's your plan?"

Vilka påhopp!
Tjata inte!
Jag har ingen jävla plan!!!

Men det gjorde inget. Även om jag tror att Gavin skarvade en heeel del om hur framgångsrik han var med sitt "managing" så låg det en poäng i det han sa. Jag behöver ingen plan. Det är bra om jag har en, absolut. Men även om jag inte skaffar en plan förrän jag är 30 så gör det ingenting. Man kan lyckas i livet ändå.

Och med det sagt så har jag ljugit ordentligt!!


Gavin kan sitt "You don't need a plan yet, you're still young" och posta tillbaka till Irland.
Jag MÅSTE ha en plan!!
Jag har en plan. den är inte timad och klar, men det kommer. Låt bara Sickans geniknölar jobba ostört så ska världen få se.


Moahahaha!


Puss och godnatt, kos och klem, hugs n' kisses.
See ya later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0