Fredag i all ära, men en lördagskväll den är speciell...

Goddagens alla!

Jag hade som plan att blogga igår efter jobbet. Men någonting hände...

Sjukt rolig kväll på jobbet där som vanligt och jättemycket folk.
Och för att hoppa rätt fram till det väsentliga, en gäst kom fram till mig när jag stod och höll på att öppna och frågade om han kunde spela.
Jag sa att han fick vänta någon minut eller så.
Han kom fram senare och spelade, inte bara en gång utan flera gånger, och ibland t.o.m med hatmotiveringen "du ser så ensam ut". Han var iaf jättetrevlig och han ville ha mitt nummer och tyckte vi skulle gå ut. Det tyckte inte jag.
Senare så kom en utav stammis-killarna fram och skrek att han, killen som spelade, var förste målvakt i Brynäs. Jag himlade lite med ögonen och fortsatte spela.
Stammis-killen hävdade bestämt att så var fallet.

Jag svarde med att "du, det kan du glömma! Brynäs är mitt favoritlag och jag tror med bestämdhet att vi inte har Greiss här ibland oss".
Spelar-gästen: Är brynäs ditt favoritlag?
-Ja!
- Men asså inte för att skryta men då måste du veta vem jag är...
- Nej!

Stammis-gästen talade om för spelar-killen att bevisa detta.
Och det gjorde han. Han googlade fram sig själv och visade sitt leg. Och jadå mina vänner, där stod jag med brynässpelaren framför mig. Knas! :)

Världens sämsta brynäsfan - Mikaela Palmgren - CHECK!
Till mitt försvar vill jag ändå säga att dom ser inte likadana ut utan deras hjälmar och utan allt svett i deras trynen!


Väl hemma efter en evighetsresa slog jag mig ner i soffan för att se på Debatt.
Å herrejisses.
Först handlade debatten om medias bevakning av kungahuset... GÄSP.
Sen handlade den om en präst i USA som hade bränt koranen, och där var Lars Vilks med och debatterade.
Jag lovar, han är fanimig så jävla dum! Så onödigt provocenrande och så tjatar han om människans rätt till yttrandefrihet. Ja absolut har alla rätt att yttra sig, men inte på hans sätt. Yttra sig my ass, provocera är det enda han gör. Och det är som Belinda sa, det är lätt att ha såna åsikter som han har när man har beskydd.
Ja, och efter den heta debatten övergick ämnet till svenska lastbilschaufförer. Och det var väl i sig inte jätteintressant men det övergick snabbt i en debatt mellan S och fp (tycker jag). Fredrik Malm från FP gjorde en riktigt bra debatt speciellt när det kom till koranen-frågan. Gillar att fp är med och pratar om sånt här. Men hon, tönten från S, GUUUUD! 
Där satt ALLA inblandade parter och sa att det har varit problem för svenska lastbilschaufförer i säkert 15-20 år, men nej, hon hävdade ändå bestämt att det är pga den nya regeringen och deras politik.

KÄFTEN KÄRRING!
Jag svär, det finns inte en enda socialdemokrat som kan debattera.
När ska man få se en representant från S som INTE bara pratar om det negativa med alliansen, vad dom gör för fel och att allt är den nya regeringens fel. NÄR, undrar jag, ska dom börja prata om vad DOM vill göra själva, om hur dom vill förändra samhället, utan att nämna alliansen. Det har då fan inte hänt en enda gång under deras tid i oppositionen.

Och med allt detta sagt vill jag bara säga som en sista grej att Ingemar Stenmark är kung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0