Integrationsminister 2022, Mikaela Palmgren

Trots att himlen idag har pissat regn nonstop har det ändå varit en bra dag.

Vill inte säga så mycket mer idag än att när jag jobar i Alby så har världens bästa jobb med världens bästa gäster.

Jag har nästan aldrig en tråkig stund där.
Och för att ta exempel bara från denna veckan med dessa super goa gäster så:
I måndags satt jag på jobbet och var sjuuukt hungrig och toksugen på donken. Då åkte en av gästerna iväg och handlade mat till mig just därifrån.
I onsdags bjöd ytterligare en gäst på glass. Och idag ägnade sig samma gäst åt att åka iväg med min bil i 2,5h för att se till att den gick igenom besiktiningen. Det gjorde den också, även tack vare en av krögarna där också.
Och idag när min bil varpå vift fick jag och Kalle låna ytterligare en krögares bil för att åka och handla mat.

Jag älskar Alby och gästerna där!

Just ja, skulle även berätta att jag har kommit in på universitetet, igen!
Alla tycker att jag ska ta chansen och börja plugga, själv är jag fortfarande kluven.

Jag har nu i dagarna fått upp ögonen för ämnen som intresserar mig jätte, jättemycket.
Man skulle helt klart kunna säga att boken "I Tensta och Djursholm kindpussar vi varandra" har öppnat mina ögon för dessa ämnen.
Nämligen kriminaliteten, segregationen, integrationen och assimilationen i Sverige.
Vad kan man plugga inom det?
Kan man plugga till att bli framtidens integrationsminister?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0