Söndagsturen

Jag tänkte att jag äntligen skulle ta mig i kragen och berätta om den underbara söndagen vi hade på fjället. Jag har fortfarande inte tagit mig i kragen och fixat bilderna, but I will.
Hittade våran gruppbild på internet så den får duga sålänge.

Dagen började 11:45 med att vi alla skulle samlas utanför Ica toppen (vid hotellet).
Därifrån gick vi vidare till platsen där skotrarna var parkerade.
Hälften av gruppen åkte iväg och skulle börja med hundspann. Vi började med skoter.
Två och två på varje skoter var dealen. Och sen bar det av...
Det gick bra till en början, sen skulle vi och dom på skotern framför vänta av dom andra lite så vi kunde gasa på.
Inte våran bästa idé, eller ja, det gick bra för dom framför. Jag och Alice däremot kom utanför skoterspåret och välte med skotern.

Och jag ska säga er att nu i efterhand tycker jag att det är en riktigt kul grej att vi har vält med en skoter, men just i det ögonblicket när vi låg där fastklämda under skotern (som är skiiiittung) trodde jag att jag skulle bli förlamad. Jag såg rullsolen framför mig.
Men vi kom loss och grabbarna efter oss var super snälla och välte upp skotern åt oss och backade ut den i spåret igen.

Efter ca 1 timmes skotertur mötte vi upp andra gruppen och fikade.

Sen åkte vi som sagt hundspann tillbaka, det var inte lika kul som att åka skoter men det var riktigt mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0