1920h

Mina kära vänner och fiender.

Jag kan inte säga annat än att det har varit en annorlunda arbetsvecka.
Och än är det inte över... Ytterligare ett pass imorgon.

Jag skrev i tisdags att jag varit med om en av dom värsta grejorna på jobbet.
Och då menar jag värsta som i att jag var "rädd".
Igår var jag med om det absolut värsta som i det töntigaste jag vart med om.

Det kommer in en snubbe och slänger fram pengar på bordet.
Visst, jag växlar och ser glad ut.
Men snubben är inte ute efter att spela egentligen.
Han vet knappt hur man gör. Han ska bara dregla och dryga sig.
Så jag växlar hans marker och ber honom gå och lösa in dom i baren.
"Ja, okej" svarar han men sitter ändå kvar och glor.
Efter ett tag säger han "Kan man inte spela?".
Ööh, nej! Lös in markerna i baren.
Ok, svarar han men sitter fortfarande kvar och GLOR.
Varpå jag tittar på han och frågar, vad?
Han säger igen "Kan man inte spela?"
Nej! Svarar jag.
- Men... Du ska spela med andra sen? Frågar han.
Jag rycker på axlarna och svarar nått med jo, eventuellt.
Han sitter fortfarande kvar och stirrar...
Efter en stund hör jag hur han snyftar.
Jag tittar på honom och JA, han gråter.

Det tog priset. jag packade ihop markerna och gick ut för att ta luft.
När jag kom tillbaka hade han som tur var försvunnit.

Jag tror fasiken att det var en jobbigare situation än när någon spelare står och skriker att man är dum i huvudet eller en jävla hora.



Kommentarer
Postat av: Emz

Som sagt... HAHAHAHAHAHAHAH!



Och jag älskade din kommenatr i min blogg!

SAKNA!



Det där "Forevere n ever" och "But Emelie is..." är saker jag bara inte kan ignorera. It has to mean something. Or at least, meant at the time :(

2009-01-10 @ 13:31:30
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0