Alkisarna i...

Hemma från jobbet nu.

På vissa ställen blir man lite "insatt" i alkisarnas privatliv.
Tragiskt nog.

Men när man sitter och inte gör någonting är det alltid folk som kommer fram och snackar.
Och just på krogen jag jobbade ikväll har det varit lite intriger det senaste.

Såhär ligger det till:
Ett alkis par som vi kan kalla Herr och Fru X.
Dom är inne på den här krogen varje kväll, så man har ju pratat med dom en del.
Båda två är jättesnälla och trevliga.

För någon månad sen började Fru X och en stammisgäst flirta med varandra.
Det resulterade i att Herr X bestämde sig för att låta sin fru ligga med stamgästen.
(Det eftersom Herr och Fru X inte legat med varandra alls de senaste 10 åren).

Det skulle han aldrig gjort.
Det har nu slutat med att Fru X har, efter 33 år tillsammans, lämnat Herr X för stammisen.

Herr X och jag har pratat och han är givetvis jätteledsen över detta. Men säger hela tiden att han bara vill att Fru X ska vara lycklig. Och det syns så tydligt på honom att han menar det.

Idag var Fru x och stammisen inne på krogen tillsammans.
Efter x antal öl började konversationen hetta till mellan dom.
Sen skriker stammisen till Fru x såhär:
"Du ser ut som en billig jävla hora! Men jag älskar dig ändå"

Dom hade pratat om hur stammisen ser på det att fru x sminkar sig.

Jag vet inte varför jag delar med mig av detta ikväll.
Kanske för att jag inte har nått annat att skriva om just nu.
Eller kanske just för det att jag under kvällen tänkt på att jag tror fru x kommer vilja börja om med herr x.
Jag hoppas så innerligt att han är stark nog att säga GLÖM DET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0