You've got mail

Igårkväll blev jag jättesugen på att se filmen "You've got mail". Så det gjorde jag.

"...But I just want to say that all this nothing has meant more to me than so many somethings."

Det kan kanske finnas en anledning till att jag ville se den.
Känns som om den passade in just nu, jag vill ha mail!

Yalright darlin?
- Yeah I'm fine. feckin briljant is what I am!!

Igår var det Idol som vanligt, och jag undrar, hur tänker svenska folket?
Ibörjan av säsongen tänkte jag, hur tänker juryn?
Jag tyckte både Matthias och Alexander skulle vara kvar. Dom sjöng jättebra.
Och igår röstade svenska folket ut Linda.
Nu finns det bara en kvar som jag röstar på och det är Alice.
Åker hon ut "pissar jag på idol".

Verkligheten bortsett från tv och film ser ut som sådan att jag tittar ut genom fönstret just i detta nu och det är höst. Det är röda/gula/oranga blad man ser i trädkronorna. Det är lite sådär halvgrått och mulet. Det är säkert kallt också.

Jag ska gå in i duschen och tvätta bort mitt äckliga och negativa jag. Och sen kanske åter möta verkligheten som en possitiv och mindre äcklig människa... Jag hoppas på det i allafall. Ska på lägenhetstitt med mamma vid tolv, sen i eftermiddag ska jag möta upp den bästa av dom bästa och ventilera varför det är tomt i min inbox.
Men å andra sidan, vad gjorde det för skillnad om det plötsligt skulle vara ett mail i inkorgen? Antagligen ingen skillnad alls...

Tvätta, tvätta, tvätta bort min sura min!

"So now, alone or not, you've got a walk ahead. Thing to remember is if we're all alone, then we're all together in that too."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0