Hejdå, fredag

Då var denna dag (äntligen) slut.
Vilken värdelös kväll på jobbet.
Somnade ju nästan för bubblan.
Jag lovar dig, jag kan somna bakom Bj-bordet, det har hänt mig flera ggr.
Dock var det på Storlien-tiden...

Hemma nu då alltså.
Kvällsrutinerna ej rubbade.

Hem, starta datorn, gå till kylen och ta fram smöret.
Tvätta bort sminket, logga in på datorn, koka tevatten, smöra en macka och slå sig ner framför datorn.
Exakt så ser mina nattliga vanor ut - varje natt efter jobbet.
Det är viktigt att göra det i rätt ordning, annars måste jag hålla på och vänta.
Det förstör allt!
Sen i halvlek här vid datorn (alltså när mitt bloggande är klart) går jag och fixar ordning mitt te.
Sen tillbaka hit för att kolla facebook och mail.
Haha, som alltid säkert dött... Men vi får se.

Först måste jag undra en sak (med risk för att bli idiot-förklarad).
Idag talade Rosy om för mig att jag borde tänka på mitt kolesterol.
"Mmm", svarade jag.
Kolesterol... Vad är det?
Jag har ju självklart sett reklam om Becel m.m som ska vara bra för kolesterolet.
Men vad är det?
Man läser innehållsförteckningarna, Fett hit, kalorier och kolhydrater dit.
Men kolesterol hittar man inte...
Är det fett? Men säg då, tänk på ditt "fett-värde".
Hur ska jag kunna undvika det om jag inte vet vad det är.
Jag skulle kunna googla det, men orka?!
Jag bryr mig inte iaf.
Jag käkar det jag har lust för att käka, sen får det väl innehålla cancer-ämnen eller grisfett eller larver som färgämnen vad det vill. I DON'T CARE...
Men ja, summan av detta var bara att jag inte vet vad kolesterol är.


Puss och Godnatt!
image350

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0