Vad kom först?

Osten eller osthyveln?

Hemma från jobbet nu.
Galet trött.

Gick av bussen vid stationen, hämtade bilen och körde hem.
Det gick galant.
Startar datorn, går ut i köket för att stoppa in temuggen i mikron.
Då står jag där som ett frågetecken. Hur sjutton startar man mikron?
Tryckte på fel knapp både en och två ggr innan det slog mig vilken det var.
Hur kan man få såna där blackouter?
Jag startar ju den där förbannade mikron varenda dag.

Sen när jag smörade min macka och skulle slänga på lite ost, slog mig tanken:
Vad kom först?

Var det en lirare som kom på att man skulle ha osten sådär förpackad och sen tänkte, hmm, men hur ska man kunna få en bit av osten... Så TADA, uppfann han osthyveln också.

Eller..

Var det en snubbe som uppfann osthyveln, sen kom på att oj, typiskt, vad ska jag använde den till nu då? Så uppfann han... TADA dagens ost-design...


Haha, intressant mitt inlägg blev ikväll...

Nu te och macka sen raka steg mot sängen.

Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0