Viktigt?

Godmorgon! (Godförmiddag kanske...)

Igår när jag satt och jobbade var det en tanke som slog mig som
jag bara inte kan släppa. Ofta när jag jobbar får jag frågan, "Vad heter du?".
Visst, det kan väl folk undra, absolut.
Men allt vanligare blir det att jag efteråt får frågan, "Är du svensk?"
eller "Vart kommer du ifrån?". Ja, jag är svensk.
Men min fråga är, varför är det så relevant att veta folks nationalitet?
Skulle folk börja bli trevligare/otrevligare mot mig om jag sa att jag var tex hälften korean?

Det är något som jag kan störa mig på.

Ehm, jag hade mer att blogga om men helt plötsligt tappa jag lusten.
Maybe later!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja de kan man fråga sig!

2007-09-20 @ 13:10:27
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se
Postat av: Cassie

Tycker också att det är en väldigt konstig fråga

2007-09-21 @ 00:01:04
URL: http://metrobloggen.se/cassie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0