Jag och Ali på äventyr

Klockan slog halv åtta igår kväll.
Jag hade fått vägbeskrivningen av pappa och allt var klart.
Jag begav mig hemifrån och jag och Ali satte fart.
Allt gick super och vi var framme i god tid. Vi kunde alltså
leta parkeringsplats i lugn och ro. Efter att vi hittat en plats
vandrade jag lugnt in på xxx krog i Hagsätra.
Gick fram i baren och presenterade mig och sa att det
var jag som skulle ha BJ ikväll.
"Men hon som sitter där då?" Fick jag till svar...
Jag vandrade över till bordet, jättefundersam.
Jag kollade igen på mitt schema och insåg att;
"Herrejävlar!! Jag ska inte alls vara i Hagsätra idag
utan i Norrtull!"
Efter att jag ringt chefen och berättat som det var och bett om ursäkt
ringde jag pappa. "Jättebra vägbeskrivning pappa,
men jag ska inte vara här, hur tar jag mig till Norrtull?"
Jag fick en ny vägbeskrivning och jag och Ali gav oss iväg igen.
Det började med att jag körde fel...
Jag såg inget himla Lidl i korsningen (fast jag sett innan
att det skulle finnas där). Vi kom på rätt väg igen och allt gick bra.

Helt plötsligt stämde inte skyltarna med vad pappa sagt att jag skulle följa.
Hmm, Ali och jag tog ett eget initiativ.
Men när jag jag insåg att jag hade hamnat på motorvägen till
Sundsvall/Arlanda ringde jag pappa igen. Då var jag nära lipen.
Samtidigt som jag pratar med pappa och ska försöka förklara
för honom vart jag är, ska jag försöka hålla koll på Ali, vända,
hålla koll på alla skyltar, alla 8 filer och ALLA andra bilister.
Jag fick PANIK!!
Efter en låååång stund är jag på rätt väg igen.
Pratar fortfarande med pappa som ska försöka guida mig
när jag, ensam, ska köra genom STAN!!!!
Till slut kom jag fram, en timme försent och genomsvett!!
Puuh!
Det är inte det lättaste att köra bil...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vart faaaaaan håller du hus? RIIIIIIIIIIING MEJ!!!!!

2007-09-15 @ 19:05:21
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0