1,2,3,14,15,16,18,20,25,30,40,50,60,70...

Det senaste har det varit en dålig blogg-period för min del.
Jag hoppas på ändring framöver.
Jag har egentligen all tid i världen, men ändå inte.
Det är hela tiden massa saker jag måste fixa när jag är ledig.
Men vad? Vet inte, allt mellan himmel och jord.

Nyligen skrev jag en hel text om hur det var förr och nu.
Men nej, jag raderade det och insåg att då var då och nu är nu.
20.
20 mina vänner. Det är ingenting egentligen.
Men hur mycket har inte förändrats det senaste?
Massa.
20, det är så ungt. Det är vad jag brukar få höra.
Ja okej, det är så.
Det är också nu allt börjar. Visst...
Nu är jag halvägs till 40.
40!!
Vad vill jag ha åstakommit innan jag är 40?

Jag minns vad jag ville ha åstakommit innan jag fyllde 20.
Jag minns vad jag ville ha åstakommit innan jag fyller 25.
Det är inte samma nu som då.
Nu kan det vänta tills jag är 30.
30...
Det är rätt gammalt, och ändå bara 10 år bort.
inte ens det, 9 år och 10 månader...

Jag har ett svagt minne av ett blogg-inlägg jag skrev en gång.
Det handlade om barn, villa, vovve, volvo och man.
Om det sk. "Svensson-livet".
Det var det livet jag då aldrig, aldrig, ville ha.
Det var då och "I was wrong".

Åldersnojja?
Kanske...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Funderingar.... :) Ett av livets stora ting!

2007-10-09 @ 11:27:51
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0