Katastrof!!

Jag och Ali har varit på äventyr - Igen!

I eftermiddags styre jag och Ali nosen in mot stan.
Det var dags att jobba.
På vägen hänger en styr lysande skylt med texten:
"Södra länken avstängd mot E4 E20 ikväll 22-05".

Hmm... tänkte jag. Undrar om det påverkar mig?!
Tror inte det.

Vet ju att jag åker på E4/E20 in mot stan, och det stod ju mot.
Bäst att fråga krögaren ikväll om han har bättre koll på det än mig.

Jobbet slutade.
Jag och Ali gav oss iväg.
Jag hade självklart glömt att fråga.
Mitt batteri i telefonen var på rött, så jag satte inte på ngn musik utifall att...

Men allt gick galant. Jag följde skyltar mot E4S E20.
Det gick fina fisken.
Kommer in i första tunneln.
Där stor det:
Gustavsberg
Nynäshamn
Huddinge

Huddinge var överkryssat, men inte Nynäshamn, Puh!

Kommer in i nästa tunnel. På skylten står det:
Gustavsberg
Nynäshamn

Helvetes jävla fan!
Vad ska jag göra nu?
Min fil var helt rätt avstängd och jag kunde inte göra mkt annat än att
fortsätta mot Gustavsberg. Som tur var är jag ändå rätt bekant med just den vägen.
Men hur ska jag komma hem?
Vem ska jag ringa?
Hur ska jag köra?
Klockan är halv två på natten!!!

Jag tog min halvdöda mobbe och ringde pappa (som förövrigt
befinner sig i USA där det inte alls är natt) och hoppades på att han skulle svara.
Det gjorde han.
Jag slängde ur mig fort som blixen så att mitt batteri inte skulle dö;
"Hej pappa det är Mikaela du måste hjälpa mig jag är på väg hem från Norrtull
och dom har stängt av södra länken jag vet inte hur jag ska komma hem!!"

Jobbigt o läsa utan punkter? Det var så jag lät, i en rasande fart.

Jag fick lite beskrivningar. Hoppades hela tiden att jag inte skulle
hamna på fel väg ändå, jag har en tendens att göra det.
Så fort det blev tyst i telefonen fick jag panik.
Pappa, pappa, pappa, PAPPA!!! Åh, nej, batteriet är dött.
Men det var det inte. Men jag tänkte det ungefär 1 miljard ggr.

Jag guidades genom stan (GENOM STAN!!!) och hamnade till slut
på den älskade vägen hem. Väg 73 mot Nynäshamn...



Puh!

Det är inte lätt att vara liten i en storstad!

image215
                                                              Min kära Ali =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är rolig :)

2007-11-24 @ 22:57:23
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0