? * * * * * * ?

Här sitter jag i Stockholm och funderar på att åka till Storlien igen...

Stockholm vs. Storlien.

Plötsligt förvandlas vårat hus till Le Ski.
Det finns ingen värme och inget varmvatten.

Kom hem efter min långa promenad och fick höra av R
att hon inte kan duscha för det finns inge varmvatten.
Jag trodde det var en propp som gått eller nått.
Vi fick tag i pappa (som njuter av värmen in USA) han trodde
inte det var en propp, men jag kollade ändå.
Det var det inte.

Jag fick telefonnummret till killen som bodde här tidigare.
(Det är nått speciellt system med värmen här).
Jag ringde honom och han tyckte det var konstigt att vi
varken hade varmvatten eller värme.
Han tyckte att jag skulle gå in till någon granne och höra hur läget var hos dom.
Det gjorde jag.
Grannarna hade inte heller någon värme.
Jag ringde tillbaka till killen och berättade huir läget var.
Han berättade då att eftersom vi har fjärrvärme kan vi inte reglera
värmen om vi inte har varmvatten.

Hoppas det kommer varmvatten snaaart!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fiiiiint det blivit här då!! :) Har inte hunnit grejja min än.. kom hem sent ikväll så inget ringa heller hans med. Du, jag ser det där som ett tecken på att du ska komma ihåg hur jobbigt Storlien var :) och att vi hatr något större framför oss! jag vill härifrån! pöxx

2007-11-10 @ 00:01:59
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0