En "vanlig" onsdag!

Hola amigos!

Grupp 4 är nu nere på Mallis och har påbörjat sin utbildning.
Det betyder 4 grupper till innan våran grupp... Spännande!

Jobbet idag gick som smort. Bara jag och Camilla på jobbet. Det betyder småprat heeela dagen. Vilket är såå mkt roligare än att stå ute i butiken helt själv och rulla tummarna =)
Åhh, igår fick jag dricks av världens sötaste farbror. Han betalade med kort skorna som han köpte. Sen när han skulle gå sa han "Nej, du måste få 20 kronor att stoppa i egen ficka för du var så snäll".
Hur gulligt var inte det utav honom?
Då blev jag jätteglad.

Idag då, när Camilla var på lunch kom det in en lirare medan jag hjälpte en kund. Jag hörde hur han mumlade och svor för sig själv nere bland herrskorna. Efter att jag förtillfället hjälpt klart den andra kunden gick jag tilbaka och ställde mig bakom disken. Då kom denna lirare fram och ställde sig och svor och mumlade. "ursäkta" sa jag. Då började han ånga på om ett par skor som "för-i-helvete tagit slut i hans storlek". Jaha, vad var det för skor då, jag kan kolla om dom kan finnas ute på lagret, var vad jag frågade honom. NEJ!! Du kan inte hjälpa mig, fick jag till svar. Dom finns inte här.
Då hade han varit på Sko-Larssons och hittat dessa skor då som nu tydligen var slut. Jag försökte hjälpa honom medan han svor åt kunden som köpt hans skor, åt killen som tagit hans parkeringsplats, åt chefen som inte kunde beställa hem ett par nya skor åt honom och åt hans höga vrister som gjorde att han inte kunde hitta några skor.
Han skrek åt mig hela tiden och jag försökte ignorera det och hjälpa honom.
Sen brast det även för mig och jag orkade inte var så hjälpsam längre så jag sa, tro det eller ej, men snällt åt honom att ja, det var ju tråkigt det här med hans skor, men det hjälper inte att bli arg och speciellt inte på mig, och sen sa jag att jag nog inte hade några andra skor att visa honom då jag redan visat hela sortimentet och han inte provade en enda. Han ilsknade till ännu mer och slände skohorn omkring sig och sa att jag inte kunde hjälpa honom och att han skulle gå till gymmet. Sen valsade han ut ur butiken, det arslet!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

På lunchrasten idag var jag hos polisen för att fixa nytt pass till resan. Mitt gamla går ju ut. Nya regler, kort tas på polisstationen. HEJA!! Mindre kul eftersom jag hade en jättedålig hår-dag och hade fått langa upp håret i en toffs!
Men vad gör man? Det fick duga...
Efter polisen gick jag till optikern för att prova ut nya bågar. Hittade fem par som jag lånade hem för att testa. 2 par Dolce & gabbana, 2 par miss sixty och ett par Replay. Det lutar åt Replay-bågarna.
Måste det vara så dyrt med glasögon?
Jag har verkligen ingen lust att slänga ut fem papp på ett par glasses. Men jag är väl tvungen. Och ska det ändå va så ska det va! Då kan man ändå slå på stort och köpa några snygga.


Till dagens stora dilemma...
Stanna en vecka till i Lidköping eller åka tillbaka till Storlien redan på söndag?
Japp, du läste rätt, jag funderar på att stanna lite till.
Imorgon får jag reda på om Svensson behöver personal nästa vecka, vilket jag givetvis hoppas på, och behöver dom det stannar jag nog en vecka till.
Behöver dom inte det så stannar jag kanske ändå en vecka till... Jag vill ju hinna åka ner till Lund (?) var det de? Och hälsa på Tina och Angelica. Saknar dom MASSA!!

Nu ska jag gå och dicka kaffe och äta daimtårta och mysa framför tv.n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0