Bakom mina solglasögon

Jaha gott folk. Då var det söndag igen. Känns som om det var igår sist. Den här veckan har rusat förbi och jag har knappt hängt med.

Vad har jag då gjort med min lediga söndag?
Jo det ska jag tala om. Jag kom hem vid tio imorse och till min stora förvåning fanns det varmvatten. Så fort som satan rusade jag in i duschen - Oj kära jösses, det var kok-hett!!

Efter det langade jag iväg ett sms till Simo, som kommit tillbaka, för att höra om vi skulle luncha ihop. Han var på den idén.
Men det var inte lunchdags än... Så jag satte mig framför min kära dator och gjorde klart mitt super fina bildspel med bilder och musik härifrån Storlien.
Tänkte visa det för alla nära o kära hemma (vare sig dom vill se det eller ej).

Lunchdags. Ungsbakad lax med kokt potatis stod på menyn idag. Mmm, lax, den händer inte ofta. *KLING*

Efter lunch och en catch up tog jag mig i kragen och gick till konsum. En evighetspromenad.
Det är långt ifrån sommar här och snön ligger kvar här o där. Idag var det dock hyffsat varmt och jag bestämde mig för att idag får det tamefan vara sommar vare sig vädret tillåter eller ej. Så jag langa på mig kjol, leggings, sandaler och en tröja och påbörjade min promenad.
Fy bubblan, det var inte varmt vill jag lova.

Men hallå, sommaren verkar inte vilja komma av sig själv så jag gör mitt bästa för att skynda på den lite =)

Idag bestämde jag mig också för att nu får jag banne mig ta mig i kragen och skärpa mig med mitt onyttiga ätande. Från och med idag är det sten-hård diet som gäller och träning efter jobbet. Jag förstår om du inte tror mig, det skulle inte jag heller om jag var du. Men jag ska bevisa det. Snart ska jag komma i mina kläder igen. Såhär får det bara inte gå till! Nej, nej, nej, nu är det skärpning Palmgren som gäller!

Hockey ikväll, om mindre än en timme faktiskt. Sverige - Finland! Det lockar tillbaka gamla minnen.
Jag och Erkan i ett fullsatt globen, Tre Kronor gör fantastisk entré...
Det där med icke-fungerande och Finska klacken skrikandes SOUMI rakt i öronen på oss, och Tre kronors förlust nämner jag inga detaljer om. =)

Ja, det jag ville få sagt är att jag strax då ska gå upp till Kenneth och Somyot för att kolla på hockeyn.

Puss o kram!




Kommentarer
Postat av: Sessan

Våra grabbar!!

2007-05-06 @ 21:51:33
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0