Ramlösa-Addicted

Japp, Ramlösa är mitt nya "måste ha".

Nu har jag varit på Konsum varenda dag denna vecka för att köpa Ramlösa - Skogshallon. Det är en bra törstsläckare i värmen. Först idag slog det mig att om jag köper stora flaskor behöver jag inte springa till Konsum så ofta. TA DA, ibland kommer även Mikaela på briljanta idéer =)

Min tandläkare talade om för mig att jag har "jättefina" tänder. Men eftersom jag råkade svara lite väl ärligt på frågan om jag dricker läsk sa han att jag genast måste sluta med det. Ingen läsk eller juice, det är inte bra för tänderna. Vatten ska man dricka. Och kolsyrat vatten fungerade jättebra och var inte alls skadligt.
Så, för att skydda mina tänder och för att inte bidra mer till min viktökning är det kolsyrat vatten som gäller nu.

Varmt som attan idag på Sveriges egna dag. Jag har varit ledig = massa grilla. Alltså då mig själv på taket i solen.
Lyssna lite chill musik, läsa gamla HairStyle m.m. Det är soft där ute.
Idag när jag låg där o filosoferade kom en gammal del av mig tillbaka. Nämligen skriva-dikter-jag:et.

Haha, det var länge sen nu som jag skrev nått men jag hade allt en tid då jag nästan dagligen skrev dikter o allt annat krafs. Här är dagens:
(vet att det finns ord som egentligen inte existerar, men annars skulle det inte passa in!!)

It is moments like this
I understand what it is
that makes me feel the way I do
about you.
I write it all down in this letter I'll never send
and that's because I know this is the end.
Clever of me to make it rhyme =)
Even though it takes quite some time...

We have never been alone
a certains someone has always been there like Al Capone.
Ha, don't know if Capone was really in the way
but since I walked with you home the first of may
I've been thinking of you like every day.

I'm not asking you to tell me how you feel
Not even I know what's for real.
But you would make my day
if you just asked me to stay
so we could have a chance
to see if this can be true romance...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Har du varit hos en tandläkare i Storlien eller? Min syster som är tandsköterska säger att kolsyrat vatten kan vara skadligt om man överdoserar! Det är ju just kolsyran som fräter på tänderna... =) Men Ramlösa Skogshallon är nice!

2007-06-07 @ 11:32:53
URL: http://sweetbuterfly.blogg.se
Postat av: Emsan

Fin dikt! DEt var ett bra tag sen jag oxå diktade... men det finns ju ingen bättre tid för detta ändamål som när man är olyckligt KÄR! Men låt oss säga att han skulle be dej stanna... glömmer du det du skrev till mej igår då? om vad som är viktigt för dej? =) Puss!

2007-06-07 @ 11:36:08
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0