MYGG!

Klockan är 20.14

Jag slutade halv fem idag.
Kom hem och fick banne mig sätta fart att packa det sista och städa ur rummet. Trodde inte jag skulle hinna. Hade ju planerat att hinna lite imorgon bitti också.

Men change of plans. Imorgon får jag börja klockan åtta istället för tio.
Ska storstäda själv.
Buhu... Nej, kidding, det kommer bli soft. Okej, det är storstädning vi pratar om, inte lätt som en plätt men ja, ändå nice.

Jag har alltså nu packat nästan allt, fasar för hur det ska gå att packa ner sängkläderna imorn.
Jag har damsugigt och moppat golven. Nu ska jag bara damma.

+ att jag på dom här timmarna hunnit döda 24, nej make that 25 myggor.
Nu är jag så less på mygg och myggbett.
Less på att det inte finns varmvatten.
Less på den här knarrande sängen.
Haha, en mygga till...

Imorn blir det upp tidigt som gäller. Packa ner det sista. Iväg till jobbet.
Jobba... Nio timmar, urk! Sen hem, en timme på mig till tåget går...
13 timmars tågresa sen är jag hemma, ja, eller, + 45 minuter bilresa.

Myggorna är rätt fascinerande faktiskt. den envisaste av dom spelade död efter att jag slagit den. Skulle precis blåsa bort den så flög den iväg... Den jäveln!

Vad ska jag göra med alla döda mygg på golvet?
Restaurangen är stängd och jag kommer inte åt någon dammsugare.
Och imorn på den timmen efter jobbet tänker jag knappast dammsuga...
Ta la la... under sängen...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0