Midsommar

Det är midsommarafton och jag är hemma i Lich.

Har nästan packat upp mitt liv igen ur alla väskor o kartonger.
Det känns jätteskönt att vara hemma men hallå, innan jag flyttade bodde jag praktiskt taget själv. Egen toalett, kök, m.m. Och nu har jag bott själv i 7 månader.
Nu helt plötsligt bor jag på en soffa, hemma, i Indira och Damjans lekrum.
Mitt smink delar hylla med en flygande barbie-docka...

Jag skulle inte vilja bo någon annanstans, absolut inte. Har ju saknat mamma o sabina jättemycket, men hmm... kan ju inte hjälpa att undra om det inte kommer gå mig lite på nerverna.
Självklart är jag jätte-tacksam och uppskattar verkligen att mamma står ut med mig flygandes in o ut här.
Hon är bäst!
Dessa veckor kommer gå fort, tråkigt nog.
Sen är det bort och iväg igen. Hur länge? Jag vet inte.


Min resa hem då...
Hade riktig tur igår.
Jag hade bokat sittplats till Skövde.
När tågmästaren kom för att ta min biljett sa han:
- Jobbar inte du på städet?
- Jo, sa jag. Eller, jag har gjort det.
- Vart ska du åka?
- Till Skövde.
- Ojdå! Men då måste vi ju ordna dig en sovkupé.
Jag sa att det inte behövde men han insisterade.
Efter det bjöd en annan tågmästare med mig till att fika med dom i bistron.
Dom bjöd på kaffe o bulle. Gott!

Efter Östersund fick jag en sovplats. Eller rättare sagt, jag fick en hel 1:a klass kupé för mig själv.
Jättesnällt av dom och jätteskönt för mig. Inte för att jag kunde sova ändå då men jag fick vara för mig själv och kika på gamla avsnitt av min absoluta älsklings-serie, Days of our Lifes.

Nu ska jag ÄNTLIGEN pallra mig till duschen. Har varit i dessa kläder i nu över 34 timmar... URK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0