How's Mikaelas hair today?

Really wondering that?
Well, fine, I'll tell u! It actually touched the floor in the train today, EEW!!!

Imorse vaknade jag klockan 6. Och tro för guds skull inte att det var frivilligt. Solen sken in i mitt rum, rakt i mina ögon. Jag har inga gardiner och inga persienner så jag kunde inte ignorera morgonens solsken. Dessutom blev det stekhett i rummet. Det var bara att gå upp.

Kollade på ett avsnitt av OC, käkade "frukost". Jahapp, nu då?
Satt ett tag o rullade tummarna, vad gör man såhär tidigt på morgonen? Jag började inte förän 10:30.
Då slog tanken mig plötsligt, jag plattar håret och gör mig lite i ordning idag. Det händer inte ofta längre.
Så det gjorde jag.

Efter det tänkte jag att jag ju lika gärna kan ta en tripp till konsum nu på morgonen och inhandla veckans måltider.
Packade ner kjolen i väskan. Jag bestämde mig för att jobba i kjol idag. Jag skulle ju inte storstäda idag det visste jag, hade kollat upp det igår. Och det var/är ju 1:a juni. Det måste ju betyda sommar och sommar = Kjol!
Så ut i den strålande solen gick jag. Det var en härlig promenad sådär på morgonkvisten.

Gick till jobbet och bytte om till kjol. Alla tanter chockerades av mitt beslut om att ha kjol redan.
Dom skämtade om att jag skulle få storstäda idag. Haha, nej sa jag. Jag står inte uppskriven på storstädning idag.
Dom skämtade även om att jag skulle få storstäda med Kenneth bara för att jag hade kjol. Haha, sa jag, då skulle jag behöva en övervakare.

Well, listen to this. Chefen kom till jobbet. En av tanterna kommer in i fika-rummet och skrattar ihjäl sig. Hon försöker få ur sig vad som är så kul: "Mikaela, du ska storstäda idag" Och sen ett asgarv på det ifrån alla.
Haha, javisst hörru, sa jag. Roger, chefen, kommer in. Och dra mig baklänges, det är sant, och med Kenneth.

Jag som då äntligen gjort i ordning mitt hår blev lite fåfäng över det och ville ju inte att det skulle förstöras på en gång.
HOPPLÖS tanke. Att krypa på golvet i kjol på tåget är en sak, men när man ska skura listerna längst in under sängarna går det inte att få undan håret (hade inga toffsar med mig) så håret släpades hela tiden i golvet på tåget... what more can I say but EEW!?

Btw, mitt meltdown är över idag. Det var inte värre än att några timmars sömn kunde lösa det =)

Puss din solstråle!

Kommentarer
Postat av: Ems

Du berättade intre hur det gick med Kenneth... *asgarv*

2007-06-02 @ 14:22:49
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se
Postat av: Tessan fr karlstad

Haha! Kan se mig dig ligga där och kräla...! *asg* kramis

2007-06-03 @ 12:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0