Blogg var det här...

Japp det var det.
Detta måste vara den tråkigaste dagen jag varit med om i heeela mitt liv.
Ap-fjärt vad jag har det tråkigt.
Klockan är bara sju!!! Ååååh! Jag tror jag dör.
Jag vet inte vart jag ska jag göra av mig själv!

Imorse gick jag upp klockan åtta. Då tyckte visst mitt undermedvetna att jag sovit färdigt.
Det tyckte inte jag. Men det var omöjligt att somna om.
Kollade på Svensson Svensson.
Klockan blev nio... Jaha, nu då?
Lyssnade på lite musik, shakade loss i mitt rum.

Klockan blev kvart över tio. Okej, nu är det nog sol på framsidan, tänkte jag.
Japp det var det.

Gick ut o la mig och solade. Bara för att upptäcka att om jag skulle ligga här länge till skulle jag smälta till en blöt pöl!

Gick till jobbet o käkade. Väldigt, väldigt lååångsamt.
Efter det gick jag ut en promenix. Bort till skidbacken och tillbaka.

Jaha, nu då... Efter det har jag bara suttit på mitt rum och gjort, hmm... INGENTING!!!

Det är för varmt för att vara ute.
Jag HATAR att vara ledig här... TRIST x en miljard!

HAHA, nu kom jag på nått jag gjort idag.
Jag försökte rädda en geting.
Japp, den var inne i fikarummet på jobbet. När jag såg den först sprang jag ut, blev en aning rädd.
Sen tog jag den närmsta tidningen jag kunde hitta, rullade ihop den och smög försiktigt bort mot getingen.
Tänkte precis slå ihjäl den när jag insåg vad synd det är om den egentligen.
Han surrade där mot det stängda fönstret och försökte verkligen komma ut.
Jag tänkte att den stackarn kan jag ju inte slå ihjäl.
(Det var lite också för att jag tänkte om jag missar sticker den mig nog).
Jag öppnade fönstret så han kunde flyga ut.
Fönstret var öppet hela tiden medan jag åt, men jag tror inte den flög ut.
Var tvungen att stänga fönstret när jag gick. Hey, I did my best!

Ha, att det var det mest spännande som hänt i mitt liv idag är ju helt patetiskt!

Nu har jag en surrande mygga här i mitt rum som retar gallfeber på mig. Han tror visst att jag är på något slags hjälte-humör idag och tänker låta den djävulen sticka mig. Men ICKE!!! Jag ska slå ihjäl den.
Det räcker med att jag räddat en insekt idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0