200607

Go'dagens!

Nu sitter jag här på jobbet och har precis käkat.
Är mätt och belåten =)
Skulle storstädat idag men det slapp jag... kanske.
Får se om jag ska göra det nu efter lunchen.

Imorgon åker jag hem... Wohoo!

Jag vet inte hur många timmar jag har lagt ner på att tänka på min framtid nu.
Va' i hundan ska jag göra av resten av mitt liv?

Barskolan nästa hållplats i livet!
Efter det då?
Jobba som bartender? Söka heltid som croupier?
En sak är då säkert, jag ÄLSKAR att jobba natt.
Det kan ju låta vrickat men det är faktiskt riktigt härligt.
Men okej, låt oss säga att jag jobbar som bartender eller croupier ett tag.
Det är ju inget yrke man kan hålla på med till man blir pensio, right?
Tänk er än gammal tant på 45 bast stå och shaka drinkar på stadt eller Kronan.
Haha, not a very pretty sight!

Som jag tänker nu kanske, men det är bara tankar.
Så vill jag antingen åka över till USA o jobba där om det kanske kunde ordnas.
Annars vill jag nog åka upp hit igen, jobba på tåget (vilket jag redan har fixat så jag kan om jag vill) eller kanske som bartender på hotellet, men det vill jag egentligen inte.
Men ja, vilket som, jobba och tjäna ihop ett litet kapital som kan vara en början på min dröm - Att en dag ha min egen krog! Det SKA jag ha!

Frågan är bara när den planen blir verklighet. Inte om, utan när... =)
Vad sägs om dessa namnen på mitt alldeles egna place:

Club ice (Det är på min o Erkans bar)
The Bait Shop (känner igen?)
Rodeo club
The Blue Banana Club
Palm Beach
(Club)
Palm Street (Club)

Hmm... kanske behövs lite mer filuring på det där. Men det är på väg, I can feel it in my toes!

Djupa tankar såhär mitt på en vanlig onsdag.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra namn! Det är inte ofta mikaela Palmgren tänkt på framtiden nu det sista huh? =)

2007-06-20 @ 14:00:49
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0