Snygg med plåster

Imorse gick jag, Indira och Damjan fram på stan.
Vi (mest jag) skulle kika på stan och på torget.
Skönt att vi slapp regn. Det ser ut som om det kommer börja regna snart.
Vi käkade glass, Indira och Damjan köpte godis och jag köpte skor.
Sen var jag inne på Apoteket för jag skulle ha snygga plåster.
Snygga påster...? Tanten inne på Apoteket tittade på mig som om det
skulle vara något fel på mig.
Ja, sa jag. Svarta och så har jag läst att det ska finnas.
Tanten tittade ännu konstigare på mig och gick och hämtade plåster med motiv på.
Askungen och Nalle Puh...!? Nu var det min tur att stirra konstigt på tanten.
Ser jag ut som om jag skulle vilja ha Nalle Puhs honungsburk på mig?
Jag lämnade apoteket en aning besviken. Jag ville ju verkligen ha dessa snygga
plåster jag läst om. Hade jag läst fel? Inbillade jag mig bara att det finns snygga plåster?

Gick in på Apotket vid hjerberg också för att kika. Brydde mig dock inte om att
fråga efter det denna gången. Orkade inte med ytterligare en grinig tant som fattar
ungefär ingenting.

Hemma, nu, satte jag mig vid datorn och sökte lite. Och klar jag inte inbillat mig.
Det FINNS snygga plåster och jag vill ha!
Men var hittar jag dom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0