New Look!!

Haha, äntligen! Ny design... Vad tycks om min nya fina jordgubbs-bakgrund? Sommrig o fin va!?

Ta det lugn, varken du eller din dator har något fel. Det finns ingen jordgubbs-bakgrund.
Jag försökte få till det, försökte o försökte.
Men som ni ser gick det inget vidare och jag slände ut projektet genom fönstret, efter att jag hoppat lite på det, spottat på det och svurit åt det en biljard gånger. Ja, inte bokstavligt talat då men det förstår du säkert själv.

Det spelar inger roll. Rosa är ändå the shit!
NEJ , jag vet att det inte är rosa heller.
Inte orkade jag väl efter mitt försökande, spottande och hoppande att byta tillbaka till orginalstilen.


Efter mitt bloggande här nu ska jag slänga mig i sängen efter en tung arbetsdag.

Började 10.30 på tåget. Städade där fram till 17.
Efter det gick jag med raska steg upp till det kära hotellet för att käka. Mumsig mat idag!

Tillbaka hemma insåg jag att det är väl lika bra jag tar mig i kragen (och det är hårt)och går ner på Hörnet och städar ur Black-Jack bordet. Så det gjorde jag.

Klockan slog sju, jag var klar. Gick upp på mitt rum och hann inte mer än slå på datorn innan jag fick ett mess från Tez som undrade om jag inte ville hjälpa henne stor-städa Hörnet. Eftersom jag jobbat där och inte tyckte hon skulle behöva göra det så gick jag ner till Hörnet igen och började städa.
O hej vad jag städade. Dock blev  vi inte klara utan ska fortsätta imorgon.

Hoppas verkligen jag slipper stor-städning på tåget imorn. Orkar inte massa noggranheter och tjafs.

Hmm, vad har jag mer att säga? Inte så mkt. Jag ältar väldigt mycket i min blogg huh?!

Spela roll förresten, det är ingen som tvingar dig läsa.

När jag var på Hörnet och städa förut kände jag nästan för att slänga mig på golvet (jag hela säsongen spytt galla över) och krama det. Eftersom det kändes som en mer eller mindre omöjlighet struntade jag i det.
Jag saknar det redan. Jag saknar säsongen redan...

Jag vil, när jag tänker efter, inte lämna tryggheten man vant sig med här uppe.
Hem, vad är hem? Jag har inget hem!! Jag är HEMLÖS!!!!  
Nej det är klart jag inte är. Jag är alltid välkommen hem till mamsen. Men jag har inget rum där längre. Jag har ingen säng, jag har inget som är mitt.

The gang från skol-tiden har, somliga mer än andra, hållt till i Lidköping hela tiden. Umgåtts och partajat. Jag har umgåtts o partajat här. Med folket här, i Storlien. Det säger väl allt.

Jag är inte den samma Mikaela som för drygt 150 dagar sen lämnade Lidköping. Det vet jag, det vet du, det vet vi alla.
Tjejerna hemma är inte dom samma dom heller.

Frågan är, blir det ett Tjo och Tjimmer när vi ses eller Krasch Boom Bang?

Ja du, det är frågan.

Hur som helst är sex veckor till i Lidköping inplanerat. Sen får vi se. Förhoppningsvis stannar jag säsongen ut i Magaluf och drar med Tina till Storlien sen... Men vem vet.
Ett heltidsjobb i Lidköping är fett bort-räknat iaf.

Puss o Kram och frysta hallon.

Kommentarer
Postat av: Ems

Jordgubbsbakgrund?

2007-04-28 @ 14:05:08
Postat av: Ems igen...

Trygghet? Vilken trygghet ser du i Storlien människa?

2007-04-28 @ 14:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0