Enemy on the Road

Hemma från jobbet nu.
Fick sluta jättemkt tidigare idag =)
Jag är inte den som är den och gråter inga floder över det.

Det tog längre tid än vanligt att komma hem idag.
Och det för att jag hade en långtradare bakom mig.
Joo, bakom mig.

Såhär var det.
Tradaren dyker upp bakom mig och kör typ 1cm ifrån mig.
Jag gillar inte det och vill att han ska köra om.
Kör typ därför 30 på vägen.
Lastbils-chaffisen vägrar!
Jag blir upprörd!
Därför känner jag hur jag bara råkar vara tvungen att köra typ 30 hela tiden.

Ja, iaf ända fram till det att det kommer en brandbil med blåljusen på som ska köra om.
I detta ögonblick såg jag även min chans att bli av med tradaren.
Jag vägrar köra iväg förän han har kört om.
Det gjorde han.

Efter typ 1 km står långtradar-jäveln still framme på vägen.
Min första tanke var - "Nu tänker han hämnas".
Men så var inte fallet utan det verkade som om det hade hänt en olycka där, det var brandbil och poliser och blinkande blåljus överallt...

Både jag och min fiende kom förbi.
Han kör racer iväg, wohoo tänker jag...
Och det tänkte jag alldeles för tidigt.
Han tvingade mig att köra om sen igen då han hade stannat till vid sidan av vägen för att gå ut o fixa nått... Jag vägrade ha honom körandes bakom mig så jag fick vara busig nog att köra på tok för snabbt hem till Jordbro.

Och det var därmed det mest "roliga" som hänt mig idag...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Lastbilschaffisar borde förbjudas! :)

2008-01-23 @ 10:31:37
URL: http://sweetbutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0